
BOOST JE ONLINE ZICHTBAARHEID
BEKIJK NU DE SCORE VAN JE WEBSITE!
resultaten
Is je website geoptimaliseerd voor on-page SEO prestaties?
Links
Maak gebruik van onze strategieën voor meer backlink activiteit
vriendelijkheid
Check de visuele weergave op alle apparaten en maximaliseer
resultaten
Gebruik onze tool voor informatie over de laadsnelheid van je pagina’s
resultaten
Gebruik onze analyse tool en trek meer bezoekers naar je website
SEO
Onze lokale SEO-analyse tool helpt je inzicht te krijgen over je GMB profiel
Wat vertelt onze SEO-analyse jou?
Onze SEO-analysetool is toonaangevend in de branche en biedt je een gemakkelijk leesbaar SEO-rapport. Dit rapport beoordeelt je website op basis van een aantal belangrijke factoren zoals on-page SEO-optimalisatie, backlinks, sociale media aspecten, prestaties, beveiliging en meer. De algehele beoordeling wordt uitgedrukt op een schaal van A+ tot F-, waarbij de best performerende websites in de branche een A-score behalen. Het verbeteren van de beoordeling van een website zorgt voor een hogere gebruikerservaring, ranking en zichtbaarheid in zoekmachines.




Pixelsolutions begrijpt dat niet iedereen bekend is met de details van SEO, daarom hebben we een overzicht samengesteld van ons proces voor het gebruik van onze SEO-analysetools, evenals een lijst met termen die je mogelijk tegenkomt in je SEO-analyse rapport. Maak jezelf vertrouwd met deze informatie om het maximale uit onze analyse tool te halen.
Door onze gedetailleerde SEO-audit aanbevelingen op te volgen en te implementeren, kan je de prestaties van je website verbeteren en je online succes vergroten. Een sterke link building strategie zal ervoor zorgen dat je website erkend wordt als een autoriteit in jouw branche. Daarnaast zal een snelle laadsnelheid en geoptimaliseerde afbeeldingen de gebruikerservaring verhogen. Het hebben van een gebruiksvriendelijke website met degelijke prestaties zal er niet alleen voor zorgen dat je meer bezoekers aantrekt, maar ook dat deze langer op je site blijven en meer betrokkenheid tonen. Dit alles resulteert in meer organisch verkeer en betere resultaten voor je website.
01. On-page resultaten


Over het algemeen wordt aanbevolen om slechts één H1-tag op een pagina te gebruiken. De H1-header tag is een belangrijke manier om aan zoekmachines te signaleren waarover je inhoud gaat, en vervolgens op welke zoekwoorden deze dient te worden gerangschikt.
Gebruik van H1 Header Tags
De optimale lengte van een titel tag dient tussen de 10 en 70 tekens te bedragen. De overschrijding van 70 tekens wordt niet correct weergegeven op de resultatenpagina van de zoekmachine.
Titel Tag
De optimale lengte van een titel tag moet tussen de 10 en 70 tekens zijn. Meer dan dit wordt niet correct weergegeven op de resultatenpagina van de zoekmachine.
Meta Description Tag
Elke pagina moet een unieke meta beschrijving bevatten met een optimale lengte (tussen 70 en 320 tekens). Meta beschrijvingen zijn korte voorbeelden van de inhoud of het onderwerp dat op de pagina wordt gepresenteerd.
Zoekwoord-consistentie


De zoekwoorden van je pagina zijn mogelijk niet goed verdeeld over de belangrijke HTML-tags. Je pagina-inhoud dient gericht te zijn op bepaalde zoekwoorden waarop je wil ranken. Idealiter zouden deze zoekwoorden ook verdeeld moeten worden over de title-, meta- en header-tags. Als je pagina een degelijk niveau van tekstuele inhoud heeft, zal dit helpen bij het ranking potentieel.
Afbeeldingen Alt Attributen
Een robots.txt-bestand wordt aanbevolen omdat dit belangrijke instructies kan geven aan zoekmachines teneinde je website optimaal te laten crawlen, alsmede site secties die dienen genegeerd te worden.
Robots.txt
Een robots.txt-bestand wordt aanbevolen omdat dit belangrijke instructies kan geven aan een zoekmachine over hoe uw website het best kan worden gecrawld, evenals over sitegebieden die moeten worden genegeerd.
Ranglijst beste trefwoorden
Dit toont je top 10 zoekwoordrangschikkingen op de specifieke locatie. De lijst is gerangschikt op de zoekwoorden die het meeste verkeer naar je pagina leiden. Het is eenvoudig te organiseren op basis van de volgende criteria:
- Trefwoord
- Land
- Positie
- Totaal aantal zoekopdrachten


Het geschatte verkeersvolume laat zien hoeveel verkeer uw pagina ontvangt van zijn zoekwoordrangschikkingen, bijvoorbeeld 2.764 maandelijks verkeersvolume.
02. Resultaten backlinks


Backlinks zijn een belangrijk onderdeel van een hoge SEO-ranking. Onze SEO-analyse tool analyseert je pagina op basis van backlinks. Backlinks zijn een sterke indicator van de autoriteit van een pagina. Als andere websites op een of andere manier naar je website willen verwijzen, is de kans veel groter dat je website een goede reputatie heeft verworven. Google ziet dit tijdens het crawlen van je website en past je ranking hierop aan. Het is tevens belangrijk om rekening te houden met je zoekwoordposities om te weten hoe goed de zoekwoorden van je pagina’s scoren en of ze helpen verkeer naar je site te leiden. Als je ziet dat je zoekwoorden je momenteel niet helpen om te scoren bij het gebruik van onze tool, dien je je zoekwoorden te wijzigen.
Ranking beste trefwoorden
Dit toont je een samenvatting van de posities voor je zoekwoordrangschikkingen. Hoe hoger je scoort, hoe groter de kans dat je verkeer binnenhaalt. Uit recent onderzoek blijkt dat maar liefst 92% van de klikken plaats vindt op de eerste pagina.
Backlinks
Zoekmachines gebruiken backlinks als een sterke indicator van autoriteit, relevantie en ranking potentieel van een pagina. Er zijn verschillende strategieën beschikbaar om links naar een pagina te brengen teneinde deze factor te verbeteren.
Kwalitatieve links
Je URL’s dienen “Google-vriendelijk” te zijn. URL’s kunnen op twee manieren gebruiksvriendelijk zijn:
1. Het helpen van bezoekers om je webadres te onthouden
2. Je pagina te helpen beschrijven voor zoekmachines
Een voorbeeld van een Google-vriendelijke URL is bijvoorbeeld www.bedrijf123.com/over-ons/ voor het over ons gedeelte op de website. Dit is veel eenvoudiger te lezen dan een lange, verwarrende URL zoals www.bedrijf123.com/page/over-ons/lang=nl
03. Gebruiksvriendelijkheid


Doelgerichtheid is belangrijk om je beschikbare doelgroep te maximaliseren en bounce percentages van gebruikers te minimaliseren (indirecte invloed op je positie in zoekmachines). Het bezitten van een mobielvriendelijk website, is een belangrijke stap die je een hogere bruikbaarheidsgraad laat behalen bij gebruik van onze SEO-analyse tool. Het specificeren van een viewport die het apparaat identificeert en de grootte van je site bekijkt is de volgende stap. Het aanpassen van de vereiste afmetingen van de pagina is ook uiterst belangrijk voor een goede gebruikerservaring.
Van Google-score web vitaliteit tot I-Frames en e-mail privacy, onderzoekt onze SEO-analysetool elk aspect van de gebruiksvriendelijkheid om te controleren of je site optimaal werkt. Gebruik onze tool vandaag nog en onderneem de juiste stappen om je website te verbeteren.
Device Rendering
Deze controle laat visueel zien hoe je pagina wordt weergegeven op verschillende apparaten. Het is belangrijk dat je pagina is geoptimaliseerd voor ervaringen op zowel mobiel als tablet. Tegenwoordig is het grootste deel van het webverkeer afkomstig van gebruikers van mobiele apparaten.
Google’s Core Web Vitals
Google kan aangeven dat ze niet beschikken over ‘voldoende real-world snelheidsgegevens voor deze pagina om een Core Web Vitals-beoordeling te maken’. Dit kan voorkomen bij kleinere websites of websites die niet door Google kunnen worden gecrawld.
Gebruik van Mobile Viewports
Je pagina dient een viewport te specificeren die overeenkomt met de grootte van het apparaat, zodat deze correct kan worden weergegeven op verschillende apparaten.
iFrames
I-Frames worden afgeraden omdat ze de navigatie van de inhoud op mobiele apparaten en de indexering voor zoekmachines kunnen bemoeilijken. Er zijn echter bepaalde tagbeheersystemen, zoals Google Tag Manager, die I-Frames nodig hebben als onderdeel van hun functionaliteit.
E-mail Privacy
We raden aan om e-mailadressen in platte tekst te verwijderen en ze te vervangen door afbeeldingen of contactformulieren. E-mailadressen in gewone tekst kunnen gevoelig zijn voor scrapers en e-mail spammers.
Leesbare Lettergroottes
Er kan tekst op je pagina staan die te klein is en mogelijk niet leesbaar genoeg is voor bepaalde gebruikers. We raden je aan alle tekst op je pagina op verschillende apparaten te bekijken om er zeker van te zijn dat deze de correcte grootte heeft.
Tap Target Sizing
De links op je pagina worden beoordeeld om te zien of ze de juiste grootte hebben zodat een gebruiker gemakkelijk op een touchscreen kan tikken.
04. Prestatieresultaten


Prestaties zijn belangrijk om te zorgen voor een goede gebruikerservaring en lagere bounce percentages (wat ook indirect invloed kan hebben op je positie in zoekmachines). Internet gebruikers willen heel snel vinden wat ze zoeken. Daarom is de laadsnelheid van je website dus uiterst belangrijk. Als je webpagina niet snel laadt, is de kans veel groter dat je site een hoger bounce percentage heeft, omdat internet bezoekers vergelijkbare informatie sneller hun informatie op andere sites vinden.
Onze SEO-analysetool analyseert meerdere factoren die kunnen bijdragen aan lage laadsnelheden en geeft suggesties om je website maximaal te versnellen. Als je bijvoorbeeld gecomprimeerde en geformatteerde afbeeldingen op je pagina hebt, laat dit je toe trage laadtijden te minimaliseren. Maak zo snel mogelijk gebruik van onze SEO-analysetool om te ontdekken hoe wij je website zijn maximale potentieel helpen te bereiken.


Als de reactietijd van de server van je pagina redelijk laag is, is dit goed voor de laadsnelheid en de gebruikerservaring.
Paginasnelheid Info
Als de bestandsgrootte van je pagina vrij groot is, ongeacht andere optimalisaties, kan dit de laadsnelheid verminderen en de gebruikerservaring beïnvloeden. Een algemene regel is om de totale bestandsgrootte van je pagina onder de 5 MB te houden.
Aantal Bronnen


Deze controle geeft het totale aantal bestanden weer dat moet worden opgehaald van webservers om je pagina te laden. Als algemene regel geldt dat indien er meer bestanden moeten worden opgehaald, het aantal serververzoeken toeneemt, en dit de laadtijd van de pagina verlengt. Onnodige bestanden dienen te worden verwijderd en bestanden, zoals stijlen en scripts, waar mogelijk, consolideren. Als je pagina tijdens het laden Javascript-fouten rapporteert, kan dit erop wijzen dat sommige vereiste functies op je pagina niet werken of dat scripts mogelijk coderingsproblemen hebben.
Optimaliseer Afbeeldingen
Het correct formatteren en comprimeren van afbeeldingen kan een aanzienlijke invloed hebben op de prestaties van het laden van pagina’s. Hier zijn een paar dingen die je kan doen om afbeeldingen op je website te optimaliseren:
- Gebruik progressive JPEG’s en next-gen bestandsindelingen
- Gebruik compressie om de bestandsgrootte te verkleinen zonder de kwaliteit aan te tasten
- Wijzig het formaat van afbeeldingen naar een geschikt formaat
Minificatie
Minificatie is een eenvoudige manier om de paginagrootte en de laadtijd te verkleinen.
Inline Stijlen
Inline-stijlen is een oudere codeer praktijk en wordt afgeraden ten gunste van het gebruik van CSS-stijlbladen, vanwege hun vermogen om de laadprestaties van pagina’s te verminderen en HTML-code onnodig ingewikkeld te maken.
05. Resultaten sociale media


Activiteit op je sociale mediakanalen is belangrijk voor klantcommunicatie, naamsbekendheid en als marketingkanaal om meer bezoekers naar je website te trekken. We raden je aan om al je profielen op je pagina te vermelden voor meer zichtbaarheid en aanhang op die netwerken op te bouwen. Het opbouwen van naamsbekendheid is cruciaal voor een succesvol bedrijf in de hedendaagse moderne wereld. Daarom is het nu belangrijker dan ooit om een toegewijde en getrainde social media-manager in je team te hebben.
Gebruik onze SEO-analyse om te ontdekken waar je aanwezigheid en effectiviteit op sociale media ontbreken om te beslissen welke stappen je kan ondernemen. Pixelsolutions kan je helpen je sociale media marketing nieuw leven in te blazen. Neem vandaag nog contact met ons op.
06. Lokale SEO
Onze tool is ontworpen om je website te analyseren vanuit een lokale invalshoek en geeft waardevolle inzichten in hoe goed je site geoptimaliseerd is voor lokale zoekopdrachten. Ontdek of je bedrijfsvermeldingen consistent zijn in verschillende online directories, evalueer de laadsnelheid van je website voor lokale gebruikers en ontdek mogelijkheden om je lokale zoekwoorden beter te richten.
Lokale SEO verbetert de online vindbaarheid van jouw horecaonderneming in je streek. Je bereikt dus meer bezoekers en klanten door gebruik te maken van lokale zoekmachine optimalisatie.
Als je optimaal wilt profiteren van lokale SEO, is een compleet “Google Mijn Bedrijf” profiel dus van cruciaal belang, alsmede al je informatie up to date te houden. Onze lokale SEO-analyse tool helpt je inzicht te krijgen over je “Google Mijn Bedrijf” profiel.
Laat je concurrenten niet de lokale zoekresultaten domineren. Maak vandaag nog gebruik van onze website-analysetool en benut de kracht van lokale SEO om meer klanten te trekken naar jouw horecabedrijf. Laat je bedrijf groeien met de juiste lokale SEO-strategie.